skyf의 게임 개발기
[참고자료] Photon PUN 관련 본문
https://doc.photonengine.com/en-us/pun/v2/demos-and-tutorials/pun-basics-tutorial/lobby
1 - Lobby | Photon Engine
Photon Quantum Join the revolution in multiplayer games development: create MOBAs, brawler, RTS, fighting and sports games with our blazing fast deterministic networking engine.
doc.photonengine.com
https://doc.photonengine.com/ko-kr/server/current/getting-started/photon-server-in-5min
Starting Photon in 5 Minutes | Photon Engine
Photon Quantum 혁신적인 멀티플레이 게임 개발에 도전! MOBA, 브라울러, RTS, 격투, 스포츠게임을 신속한 예측 네트워크 엔진으로 개발할 수 있습니다.
doc.photonengine.com
https://www.youtube.com/watch?v=w_AWGLnuTbc
https://doc-api.photonengine.com/en/pun/v2/modules.html
Photon Unity Networking 2: Modules
Here is a list of all modules:
doc-api.photonengine.com
https://youtube.com/playlist?list=PLkx8oFug638qVMIrtqOnwmqnW6o8WDgQ1
Unity - Photon Networking
www.youtube.com
https://youtube.com/playlist?list=PLkx8oFug638oMagBH2qj1fXOkvBr6nhzt
Photon Networking 2
www.youtube.com
https://doc.photonengine.com/ko-kr/pun/current/lobby-and-matchmaking/matchmaking-and-lobby
매치메이킹 가이드 | Photon Engine
Photon Quantum 혁신적인 멀티플레이 게임 개발에 도전! MOBA, 브라울러, RTS, 격투, 스포츠게임을 신속한 예측 네트워크 엔진으로 개발할 수 있습니다.
doc.photonengine.com
https://m.blog.naver.com/PostView.naver?isHttpsRedirect=true&blogId=paulj2000&logNo=220863299347
Photon Unity Networking - 2 - (객체 연동)
저번 채팅프로그램에 이어서 객체이동시에 각 플레이어간 연동을 시켜보자 저번에 만들었던 프로그램에 이...
blog.naver.com
https://doc.photonengine.com/ko-kr/pun/current/gameplay/rpcsandraiseevent#_messageQ
RPCs 와 RaiseEvent | Photon Engine
Photon Quantum 혁신적인 멀티플레이 게임 개발에 도전! MOBA, 브라울러, RTS, 격투, 스포츠게임을 신속한 예측 네트워크 엔진으로 개발할 수 있습니다.
doc.photonengine.com
https://doc.photonengine.com/ko-kr/pun/current/gameplay/instantiation
인스턴스생성 | Photon Engine
Photon Quantum 혁신적인 멀티플레이 게임 개발에 도전! MOBA, 브라울러, RTS, 격투, 스포츠게임을 신속한 예측 네트워크 엔진으로 개발할 수 있습니다.
doc.photonengine.com
https://documentation.help/Photon/general.html
Photon Unity Networking: General Documentation - Photon Unity Networking Documentation
Brief overview of Photon, subscriptions, hosting options and how to start. Photon Unlike Unity's built-in networking or Bolt, PUN always connects to a dedicated server which provides rooms, matchmaking and in-room communication for players. Behind the scen
documentation.help
'Unity > Unity 참고자료' 카테고리의 다른 글
[참고자료] 디자인패턴 관련 (0) | 2021.06.28 |
---|---|
[참고자료] Photon 자체 서버 관련 (0) | 2021.06.27 |
[참고자료] Motion Animation 관련 (0) | 2021.06.21 |
[참고자료] Cloth / Dynamic Bone 관련 (0) | 2021.06.21 |
[참고자료] C# 프로젝트 배포 관련 (0) | 2021.06.18 |